სასწავლო პროექტი

1.      პროექტის სახელწოდება: საქართველოს მხარეები/ს ა მ ე გ რ ე ლ ო

2.      პროექტის მთავარი იდეა: გავუღვივოთ მოსწავლეებს სამშობლოს სიყვარული, ინტერესი ჩვენი სამშობლოს სხვადასხვა კუთხეების შესწავლის მიმართ.

3.      აქტუალობა: ისტორიული კვლევის უნარის ჩამოყალიბება. პატრიოტული გრძნობების გაღვიძება

4.      პროექტის მიზნები: .ინფორმაციის გააზრებისა და მოწესრიგების უნარის განვითარება. მონაცემთა ბაზის შექმნა და გამოფენა პრეზენტაციის სახით

5.      ვადები: 1 თვე

6.      მონაწილეთა ასაკი: 10-11 წელი

7.    მოსალოდნელი შედეგი:

·         ინტერესის გაღვივება ქვეყნის ისტორიული წარსულისადმი.
·         კულტურული მემკვიდრეობისადმი პატივისცემა

8.      რესურსები: მე-5 კლასის სახელმძღვანელო ,,ჩვენი საქართველო“-ავტ. მ. სურგულაძე, ნ. მინდაძე, ვ. ნეიძე, კ.ხარაძე; ინტერნეტი, სამუშაო ფურცლები, ვიდეო კამერა, ფოტო აპარატი.

9.    პროექტის მსვლელობა

აქტივობა 1-პროექტის თემის შერჩევა,კითხვების ჩამოყალიბება

აქტივობა 2 - საპროქტო ჯგუფის ჩამოყალიბება

აქტივობა 3 - სამუშაო გეგმის შედგენა

აქტივობა 4 - ექსკურსია მარშრუტით: ,,ნატანები-ფოთი-ხობი-ზუგდიდი-სენაკი-მარტვილი“

აქტივობა 5 - ელექტრონული პრეზენტაციის მომზადება.


აქტივობა 6 - პროექტის წარდგენა აუდიტორიისათვის.

აქტივობა 7 - პროექტის შეფასება
პროექტის შეფასების განზოგადებული რუბრიკა

მაქსიმალური ჯამური ქულის გაყოფით სამზე მოხდება მოგროვილი ქულების ათქულიან შეფასებაზე გადაყვანა

ელემენტარული
1 ქულა
მისაღები
2 ქულა
ოსტატური
3 ქულა
1.მიზანი
არ არის კარგად გამოკვეთილი, ბუნდოვანია
ხდება ერთ მიზანზე ფოკუსირება
კარგად გამოკვეთილი მიზნები, მარტივად აღსაქმელი
2.ორგანიზება 
სუსტად ორგანიზებული, არ არის იდეებს შორის ლოგიკური ჯაჭვი, რაც აბნევს მკითხველს/მსმენელს
გააზრებულია თანმიმდევრულობა, ორგანიზების ნიშნებით, ზოგი გადასვლა იდეებს შორის არის მარტივი, ზოგი გაუგებარი
კარგად ორგანიზებული ფორმატი, ლოგიკური გადასვლა ერთი იდეიდან მეორეზე, ორგანიზება ზრდის პროექტის ეფექტურობას
3.შინაარსის კორექტულობა
ხშირად გვხვდება  შეუსაბამო, მცდარი ინფორმაცია,
ძირითადად კორექტულია, ზოგიერთი შეუსაბამო ან მცდარი ინფორმაციით
მთლიანად კორექტული, ფაქტები ზუსტი და მკაფიო
4.ენობრივი გამართულობა
ენობრივად გაუმართავი, ხშირი შეცდომებით
ენობრივად გამართული, მცირე შეცდომებით
ენობრივად გამართულია, დაცულია პუნქტუაციის ნიშნები
5.კვლევა
კვლევა არაეფექტურადაა დაგეგმილი, გამოყენებული წყაროები არ არის სანდო, ანალიზი ზედაპირულია
კვლევა დაგეგმილია, მაგრამ ჯგუფის პოტენციალი მთლიანად არ არის გამოყენებული, შეზღუდული რაოდენობის წყაროებია გამოყენებული, ანალიზი მისაღებია
კვლევა  არის დაგეგმილი, გამოყენებულია არაერთი წყარო და ანალიზი სიღრმისეულია
6.თვალსაჩინოებები
თვალსაჩინოებები ხშირად შინაარსთან შეუსაბამოა, ან არ არის ჯგუფის მიერ შექმნილი
თვალსაჩინოებების კავშირი შინაარსთან ნატელია, მაგრამ ერთფეროვანია,
მრავალფეროვანი, შინაარსის შესატყვისი, აკურატულად შესრულებული
7.შემოქმედებითობა
მცირე შემოქმედებითი ენერგიის დანახარჯი ჯგუფის მხრიდან
ზოგჯერ ჩანს ჯგუფის ორიგინალური აზრები, რაც ეხმარება პროექტის უკეთ წარმოჩენაში
ჩანს ჯგუფის ორიგინალობა, სიახლე და თავისებური ხედვა, რაც პროექტს საინტერესოს ხდის
8.კავშირები საგნებთან
არ ჩანს ჯგუფის კომპეტენცია საგნებში, გვხვდება ფაქტების უზუსტო ინტერპრეტირება
მოსაზრებები დაკავშირებულია  ერთ ან ორ საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან
ხდება მთავარი მოსაზრებების დაკავშირება სხვადასხვა საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან, რაც მიუთითებს ჯგუფის მრავალი მიმართულებით  კომპეტენტურობაზე
9.დასკვნები
არ არის ჩამოყალიბებული დასკვნები
დასკვნები ჩამოყალიბებულია კვლევის ადეკვატურად, მაგრამ არ არის მკაფიო
დასკვნებში არის სიახლე (ორიგინალობა), ლოგიკური კავშირი იგრძნობა კვლევასთან, ისინი  მკაფიოდაა ჩამოყალიბებული 
10.პრეზენტაცია
ეფექტურად არ არის წარმოჩენილი პროექტის არსი, უჭირს აზრის ჩამოყალიბება და პასუხების გაცემა, არ არის მიზნობრივად გამოყენებული თვალსაჩინოებები
ბუნდოვნად  აყალიბებს  პროექტის არსს, იყენებს  თვალსაჩინოებებს, პასუხობს შეკითხვების უმეტესობას
ნათლად ჩამოყალიბებული პროექტის არსი, მკაფიო მეტყველება, აუდიტორიაზე გათვლილი, ძირითადი იდეებია გაშლილი, იყენებს თვალსაჩინოებებს და პასუხობს ყველა კითხვას

10. საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
ისტორი:
აზ. მეც.V-VI. 10. მოსწავლეს შეუძლია  ჩამოთვლოს საქრთველოს მოსახლეობის მახასიათებლები.

     შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·       ჩამოთვლის საქართველოს სხვადასხვა რეგიონებში განვითარებულ მეურნეობის ტიპებს.

აზ. მეც.V-VI.11. მოსწავლეს შეუძლია  დააკავშირს საქართველოს გეოგრაფიულ ობიექტებ დასახლებების ტიპებთან.

     შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         ფოტოსურათის ან რუკის გამოყენებით აღწერს სხვადასხვა ტერიტორიისთვის დამახასიათებელ პეიზაჟს (მაგ. მთები, ტყეები, და სხვა);
·         ასხვავებს საქართველოში გავრცელებულ საცხოვრებელი სახლების ტიპებს;
·         უკავშირებს სახლების არქიტექტურას გეოგრაფიულ გარემოს;
·         ასხვავებს სხვადასხვა ტიპის დასახლებებს და მსჯელობს კონკრეტულ გეოგრაფიულ გარემოში მათი გაჩენის მიზეზებზე (მაგ. რატომ აარსებენ ქალაქებს მდინარეების ნაპირებზე, რატომ გვხვდება ძველი ნასახლარები მიუვალ ადგილებში);

11.  პროექტის ხელმძღვანელი [მასწავლებელი] - ლეილა ზოიძე;


12.  ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: Leila.natanebi@gmail.com

No comments:

Post a Comment